söndag 18 juli 2010

Herbarium Amoris

Som en kommentar till Vivekas och Mikes gåva "Herbarium Amoris - Passion i växtriket" vill jag publicera några av mina bilder från växtriket i S:t Månslyckans koloniträdgård Nr 67 (Lisbeths och min koloni).

I vanlig ordning är det rekommendabelt att klicka på bilderna så att detaljerna framträder bättre.

En snigel som gillade rosenbladen. Förvånansvärt snabb rackare! Då jag upptäckte den perfekta vinkeln fick jag skynda mig att trycka av.

En närstudie av en Afrikansk Marguerite som Lisbeth köpt hos Weibulls på L:a Fiskaregatan

Är det någon som försökt att plåta en utblommad maskros på frihand en blåsig vårdag?

Brokfingerört? En typ av Hibiscus? Flikanemon? Fler bud! Jag vet fortfarande inte vad denna blomma heter. Å andra sidan, det är inte viktigt - det räcker att den är vacker!

Inga kommentarer: