Bokning av resa och hotell gick snabbt och vid det tillfället tänkte jag inte mycket på andra resenärers erfarenheter/synpunkter.
Senare, då jag läste på www.tripadvisor.com om tidigare gästers kommentarer angående hotellet, reagerade jag över att flera gjort inlägg om inrökta rum.
Då jag definitivt är icke-rökare, vill jag absolut bo i ett rum utan cigarettstinkande möbler under mina 15 nätter. (En natt tillbringas på en 747 på ditresan.) Skickade en förfrågan för att reda ut mina önskemål inför vistelsen.
Att få kontakt med hotellet var inte helt problemfritt. Klickade på mitt bokmärke jag sparat i webbläsaren och skickade ett email med bokningsuppgifter till nämnda hotell. Emailadressen visade sig gå till en bokningscentral och de svarade med att fråga vilket hotell jag bokat hos. Nytt email med hotellnamn. Till min förtvivlan kunde de inte hitta min bokning.
Ringde Expedia och undrade vad som gått fel - jag hade ju trots allt kvitto på att jag betalat. Fick ett nytt bokningsnummer (det borde jag fått utan att be om det) och skickade ännu ett mail. Fick till svar att Expedia bokat min vistelse direkt med hotellet. Tillbaks till webbsidan för att leta fram en epostadress. Hittade ingen och konstaterade att jag måste skicka ett fax. En gång i tiden tyckte jag att fax var rena rama revolutionen...
Skrev ihop ett dokument och skickade från jobbet. Nästa dag väntade ett mycket kortfattat, suddigt faxsvar - i princip en bokningsbekräftelse - där det står att min bokning är "non smoking". Känns tryggt att de har mig inbokad men jag får hoppas att det verkligen är/har varit rökfritt på rummet.
På hotellets bokningsbekräftelse kunde jag utläsa en epostadress och den ska snarast verifieras.
Senare, då jag läste på www.tripadvisor.com om tidigare gästers kommentarer angående hotellet, reagerade jag över att flera gjort inlägg om inrökta rum.
Då jag definitivt är icke-rökare, vill jag absolut bo i ett rum utan cigarettstinkande möbler under mina 15 nätter. (En natt tillbringas på en 747 på ditresan.) Skickade en förfrågan för att reda ut mina önskemål inför vistelsen.
Att få kontakt med hotellet var inte helt problemfritt. Klickade på mitt bokmärke jag sparat i webbläsaren och skickade ett email med bokningsuppgifter till nämnda hotell. Emailadressen visade sig gå till en bokningscentral och de svarade med att fråga vilket hotell jag bokat hos. Nytt email med hotellnamn. Till min förtvivlan kunde de inte hitta min bokning.
Ringde Expedia och undrade vad som gått fel - jag hade ju trots allt kvitto på att jag betalat. Fick ett nytt bokningsnummer (det borde jag fått utan att be om det) och skickade ännu ett mail. Fick till svar att Expedia bokat min vistelse direkt med hotellet. Tillbaks till webbsidan för att leta fram en epostadress. Hittade ingen och konstaterade att jag måste skicka ett fax. En gång i tiden tyckte jag att fax var rena rama revolutionen...
Skrev ihop ett dokument och skickade från jobbet. Nästa dag väntade ett mycket kortfattat, suddigt faxsvar - i princip en bokningsbekräftelse - där det står att min bokning är "non smoking". Känns tryggt att de har mig inbokad men jag får hoppas att det verkligen är/har varit rökfritt på rummet.
På hotellets bokningsbekräftelse kunde jag utläsa en epostadress och den ska snarast verifieras.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar