söndag 25 juli 2010

Ölandstok alt Scania Turistos Blötos

Min födelsedagspresent i form av en helgtripp till Öland 23-25 juli blev inte den solsäkra satsning som Lisbeth tänkt sig. Med regnmängder mellan 50-63 mm var det svårslagna rekord i nederbörd. Denna Solens och Vindarnas ö visade en annan sida just denna helg!

Åke och jag på väg från galleri Bessie nära Vickleby i ett stilla duggregn.


Ett något blött återseende av Karlevistenen.

Första gången jag gjorde dess bekantskap tror jag var 1963 då jag var på Öland med Mor och Far plus två av mina syskon Britta och Jan. Karlevistenen var gigantisk i mitt smågrabbsminne men inte fullt så stor då jag återsåg den 2010 men fortfarande imponerande.


Hoppades hela tiden på att regnvädret skulle bryta upp och vid första öppning passade jag på att promenera ned till havet. Hann precis ned till vattenbrynet då regnet tog fart igen.

Lisbeth tog denna bild då jag kämpade de sista meterna till vårt övernattningslogi i form av en nybyggd Friggebod.

"Nyduschad" skåning på Öland.




Bevis Nr 5 på Ölandsvädret i form av ett filmklipp. Notera de stackars små träden som nästan ligger ned i den häftiga blåsten.

Trots regn och rusk - det var en härlig helg!!

Inga kommentarer: